Retourneren en Ruilen

Als consument mag je de meeste artikelen je binnen 14 dagen retourneren or ruilen. Hieronder meer informatie onder welke voorwaarden dit kan en welke uitzonderingen er zijn.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Heb je besteld en ben je toch nog iets vergeten? Neem dan snel contact met ons op. Bestelling wijzigen
Als je na het plaatsen van de order iets bent vergeten of de order wilt wijzigen, neem dan snel contact met ons op. Bij voorkeur kun je dit doen per e-mail, vermeld hierbij je naam en ordernummer en wat je wilt wijzigen. Zodra de order in ons magazijn in behandeling is genomen kunnen wij de order niet meer voor je wijzigen. Bestelling annuleren
Wil je de...
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja dat kan, lees hieronder de voorwaarden.
Kan ik artikelen ruilen?
Jazeker, standaard assortimentsartikelen zoals buiskoppelingen kunnen geruild worden. Het ruilen van zakelijke aankopen is in principe niet mogelijk, maar we zoeken graag naar een oplossing, neem hiervoor contact op met ons.  Gebruik ons retourformulier om de spullen terug te sturen. Via onze webshop kun je de nieuwe order plaatsen. Ruilen kan ook op onze locatie in Monster, dit scheelt in ...
Wie betaalt de kosten voor het retour zenden?
De kosten voor het terugsturen van de materialen zijn voor de klant. Indien het een garantie kwestie is uiteraard niet. Er is ook altijd de optie om de materialen op onze locatie in Monster te retourneren of ruilen zonder bijkomende kosten.
Is herroepingsrecht van toepassing op mijn bestelling?
Herroepingsrecht is het recht van de consument om bij koop op afstand binnen 14 dagen te mogen afzien van de aankoop. Bij wettelijk bepaalde uitzonderingen geldt dit recht niet. Bij SteigerbuisOnline gaat het dan om: 1. Op maat gemaakte producten, zoals op maat gezaagde buizen, DIY bouwpakketten en spandoeken. Deze producten kunnen dus niet retour gestuurd worden. 2. Zakelijke aankopen vallen niet onder dit consumentenrecht en zijn uitgesloten van herroepingsrecht en kunnen niet...